تبلیغات
اس ام اس عاشقانه"فلسفی"تولد "سرکاری"عکس های دیدنی - 68 سوال درباره ی ارسال شماره حساب و طرح هدفمند کردن یارانه ها

 

دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی و بالعکس

*به علت در محدودیت برای ثبت این مطلب در یک  پست با عرض پوزش , این مطلب در دو پست قرار می گیرد .

پاسخ 68 پرسش درباره افتتاح حساب یارانه

در  ادامه

 

 

 


1.      در صورت تغییر شماره سریال شناسنامه چه باید کرد ؟

 

در صورت تعویض شناسنامه به هر علتی از شماره سریال شناسنامه جدید استفاده نمائید.

 

2.      چرا با اینکه ما در پست بانک هیچگونه حسابی نداریم ولی سیستم این گزینه را ستاره دار کرده است؟

 

در صورتی که در بانک های اعلام شده توسط سیستم حسابی ندارید و یا حساب های شما قدیمی است و نمی خواهیداز آنها استفاده نمائید ، بانک دیگری را انتخاب نموده و شماره حساب خود را جهت بررسی اعلام نمائید . پس از بررسی و تائید شماره حساب اعلام شده ثبت نهایی می گردد.

 

3.      با توجه به اینکه شماره کارت های بانک سپه 13 رقمی می باشد در این مورد چه باید کرد؟

 

شما می‌توانید با مراجعه به بانک سپه شماره 16 رقمی جدید کارت خود را دریافت کنید و یا فقط شماره حساب خود را در سایت ثبت نمایید .

 

4.      در حال حاضر کدام استانها قادر به ثبت حساب خانوار هستند ؟

 

ایلام،خراسان شمالی،گیلان،اردبیل،سمنان،سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی،کهگیلویه و بویر احمد،مازندران،هرمزگان،آذربایجان غربی،اصفهان،بوشهر،کرمانشاه،گلستان،آذربایجان شرقی،خوزستان،فارس،کردستان،لرستان،مرکزی

 

5.      در صورتی‌که در سامانه اعلام حساب خانوار به اشتباه گزینه "قبول ندارم" کلیک شود، چه باید کرد؟

 

شما می‌توانید مجدداً با ورود به سامانه اعلام حساب خانوار، در سامانه ثبت‌نام نمایید.

 

6.      اگر فردی در استان A اقدام به تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی کرده باشد و در حال حاضر در استان B ساکن باشد، جهت افتتاح حساب چگونه باید اقدام کند؟

 

این دسته از افراد بایستی هنگامی‌که استان A (استانی که در سال 1387 اقدام به تکمیل فرم اقتصاد خانوار خود کرده‌اند) جهت ثبت‌نام در سامانه معرفی گردید اقدام به ثبت حساب خود نمایند.

 

7-افرادی که کد ملی آنها توسط سامانه شناسایی نشده‌ باشدو یا با پیغام" کدملی شما هنوز از مرکز امار اعلام نشده است " روبرو ‌شوند چه‌ باید بکنند؟

 

اطلاعات کلیه افرادی که اقدام به تکمیل فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار در سال 89،87 نموده اند، در حال حاضر در وزارت رفاه موجود است. در صورت مشاهده چنین پیغامی، از مرکز آمار ایران پیگیری شود.

 

8-برای اعلام شماره حساب سرپرست خانوار به سایت مراجعه کردیم و با شماره حساب و شماره کارتی مواجه شدیم که متعلق به سرپرست نیست و ما آن را به سایت مذکور اعلام نکرده ایم.برای تغییر شماره حساب چه باید کرد؟  

 

در صورت مواجه با اطلاعاتی مغایر با اطلاعات هویتی خود و یا اطلاعات حساب خود پس از اطمینان از صحت آن با شماره 9009000017 تماس حاصل فرمائید.

 

9-شماره حساب اشتباه وارد شده است و از طرف بانک هم شماره حساب تایید شده است و با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه پیغام می دهد که" شما قبلا حساب خود را اعلام و تایید کرده اید". برای این مورد چه باید کرد؟ ؟

 

 با شماره 0017-900-900 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت یا شماره 48031222-021 از طریق تلفن ثابت و همراه تماس بگیرید و کد ملی و نام بانک و شماره حساب اشتباه خود را اعلام کنید تا اصلاح گردد.

 

10-چه شماره حسابی را می‌بایست در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت نمود؟

 

در مرحله وارد کردن شماره حساب و انتخاب بانک مربوطه، امکان انتخاب شماره حساب فقط از بانک‌هایی مقدور می‌باشد که سرپرست خانوار در آن بانک‌ها دارای شماره حساب‌های منتهی به سال 1388 و ماقبل باشند و توسط سامانه شناسایی شده است، لذا در صورت داشتن چنین حساب‌هایی از اعلام شماره حساب جدید در سامانه خودداری فرمایید در غیر این‌صورت بایستی اقدام به افتتاح حساب جدید نموده و در سامانه ثبت‌نام نمایند.

 

11-در صفحه ی اول به طور صحیح و کامل تمام فیلدها را پر میکنم اما پس از تایید باز به همان صفحه باز میگردد. مشکل چیست؟

 

 احتمالاً تاریخ یا ساعت کامپیوتر شما اشتباه است. درصورتی که نتوانستید وارد سایت شوید از مرورگر دیگری استفاده کنید.

 

12-با ورود کد ملی و شماره سریال شناسنامه من مرتبا به خطای The requested URL could not be retrieved برخورد می کنم. علت چیست؟  

 

 در صورت مواجه شدن با خطای The requested URL could not be retrieved ، اتصال اینترنت خود را بررسی نموده پس از اطمینان ، کمی صبر نموده مجددا امتحان نمائید .

 

13-در صورتی‌که سرپرست خانوار به دلایلی از جمله زندانی بودن نتواند شخصاً به بانک مراجعه کرده و برای ثبت در سامانه حساب افتتاح نماید چه‌کاری باید انجام دهد؟

 

در صورتی‌که سرپرست خانوار دارای شماره حساب قدیمی (منتهی به سال 1388 و ماقبل آن) باشد،‌ می‌توانید در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام نمایید،‌ در غیر این‌صورت سرپرست خانوار می‌تواند با دادن وکالت به شخص دیگری‌، توسط ایشان اقدام به افتتاح حساب نموده و سپس در سامانه ثبت‌نام نماید.

 

14-کسانی که صاحب فرزند شده‌اند یا به هر دلیلی تعداد افراد خانوار آن‌ها تغییر یافته است و یا در صورت بروز هرگونه تغییری در فرم اقتصاد خانوار چگونه بایستی اعلام شود؟

 

این دسته از افراد پس از فراخوان استان مورد نظر از سوی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای ثبت حساب‌های بانکی خود بایستی در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام نموده و  اطلاعات فرم اقتصادی خانوار به صورت خودکار توسط مرکز آمار ایران اصلاح  می گردد.

 

15-کسی که در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آیا زمانی برای اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاریخ آن چه موقع است؟

 

اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسی حساب توسط بانک، مشخص شده و شما می توانید بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نمایید.

 

16-از کجا باید فهمید که شماره حساب اعلام شده مورد تایید واقع شده است؟

 

بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملی و کد پنج رقمی، نتیجه بررسی حساب، به شما اعلام می شود

 

17-نشانی سایت اعلام حساب خانوار و اصلاح حساب تایید نشده چیست؟

 

www.refahi.ir

 

18-آیا میتوان حساب قرض الحسنه نیز اعلام نمود؟

 

بلی. حساب های قرض الحسنه، کوتاه مدت و جاری قابل قبول می باشد.

 

19-ملاک تایید حساب چیست؟آیا حساب حتما باید متعلق به سرپرست باشد؟

 

تایید حساب توسط بانک مربوطه انجام می شود و فقط باید متعلق به سرپرست خانوار باشد.

 

20-مهلت ثبت مجدد شماره حساب جدید تا چه تاریخی می باشد؟

 

بهتر است در اولین فرصت حساب خود را اعلام نمایید.

 

21-از کجا باید فهمید که شماره حساب اعلام شده مورد تایید واقع شده است؟

 

بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملی و سایر اطلاعات خواسته شده، نتیجه بررسی حساب، به شما اعلام می شود.

 

22-چرا وقتی شماره ملی و کد پنج رقمی را وارد می کنیم سیستم قبول نمی کند،و مجددا همان صفحه ابتدای سایت ظاهر می شودو دوباره شماره ملی وکد پنج رقمی را می خواهد؟

 

این مشکل مربوط به تنظیمات مرورگر شمامی باشد. پیشنهاد می شود از IE 7.0 به بالا یا از Firefox استفاده نمایید

 

23-کد ملی راکه وارد می کنم قبول نمیکند:(کد ملی وارد شده در اطلاعات استانهای اعلام شده موجود نیست)چه کنم؟

 

در هر مرحله افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را فقط در استان های اعلام شده امکان ثبت حساب را دارند. سایر افراد در مراحل بعد که به زودی اعلام می شود می توانند حساب خود را اعلام کنند.

 

24-چرا با اینکه شماره حساب شخص درست می باشد ولی مورد تایید قرار نگرفته است؟

 

تایید مشخصات حساب توسط بانک ها و عمدتا بر اساس کد ملی انجام می شود. در مورد حساب های قدیمی و بدون کد ملی، شناسایی وتایید حساب دشوار است. افرادی که حسا ب قدیمی دارند بهتر است با مراجعه به بانک، اطلاعات حساب را اصلاح کنند و یا حساب دیگری افتتاح نمایند

 

25-آیا شماره حساب ثبت و تایید شده سرپرست خانوار قابل تغییر می باشد؟

 

در حال حاضر امکان تغییر حساب وجود ندارد. اما در مراحل بعد امکان تغییر حساب ایجاد خواهد شد

 

26-نام بانک را اشتباه وارد کرده ام چکار باید بکنم

 

وقتی نام بانک اشتباه باشد، حساب توسط بانک تایید نمی شود و شمامی توانید حساب دیگری را اعلام نمایید

 

27-سایت اعلام شماره حساب راعنوان نمایید

 

سایت اعلام حساب Refahi.ir است و اعلام حساب برای اولین بار یا اعلام حساب مجدد برای کسانیکه حساب آنها تایید نشده است در همین سایت انجام می شود

 

28-امروز 14 خرداد چرا سایت اعلام حساب همچنان غیر فعال می باشد. مگر نه اینکه سیزدهم اعلام کرده بودید 14 خرداد نتایج بررسی حساب ها اعلام میشود؟

 

از تاخیر پیش آمده عذر خواهی می کنیم. مشکل فنی است که به زودی رفع می شود

 

29-باسلام ایا شماره حساب جاری مورد قبول می باشد

 

طبق توافق با بانک ها، حساب های قرض الحسنه، سپرده کوتاه مدت و جاری قابل قبول است

 

30-در مورد کسانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام در سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها نشده اند برای ثبت نام باید چه کاری انجام دهند؟

 

جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مربوط به مرکز آمار است. می توانید به سایت این سازمان amar.org.ir مراجعه نمایید

 

31-کسانی که موفق به اعلام شماره حساب خود نشده اند ایا این فرصت تمدید میشود

 

این افراد می توانند در مراحل بعد حساب خود را اعلام کنند

 

32-خواهشمند است تاریخ دقیق ثبت شماره حساب بانکی جهت سایراستان ها را اعلام بفرمایید

 

به زودی برنامه زمان بندی برای مراجعه و اعلام حساب سایر استان ها از طریق وزارت رفاه اعلام می شود

 

33-اگر به موبایل smsزده شود و سرپرست در ان زمان به طور اتفاقی sms را نخوانده پاک کند چه پیش می اید ایا دوباره sms میزنید؟

 

اعلام وضعیت حساب شما از طریق sms تنها برای راحتی شما میباشد تا نیازی به مراجعه به سایت نباشد. در هر صورت شما می توانید با مراجعه به سایت، وضعیت حساب اعلام شده را دریافت کنید

ادامه سوالات در پست بعدی